Skocz do zawartości


Ogłoszenie: Lista Kar i Zasad - regulamin serwisu


Napisane przez Mrucznik


Mrucznik

    I'm the mountain

  • Zarząd
  • 320 postów
  • Nick SA-MP:John_Mrucznik

Lista kar i zasad Regulamin Serwisu Mrucznik Role Play

zwaną dalej "LKIZ" albo "Listą Kar i Zasad"

Zapraszamy do korzystania z interaktywnej listy kar i zasad.
Źródła LKiZ.

 


 

Lista kar

 

Banicja - Ban

 

Bardzo ciężka - Ban, Warn, Kick/slap/pouczenie

 

Ciężka - Warn, AJ do 30 minut, Kick/slap/pouczenie

 

Średnia - AJ do 20 minut, Kick/slap/pouczenie

 

Lekka - AJ do 10 minut, Kick/slap/pouczenie

 

Nieznaczna - AJ do 5 minut, Kick/slap/pouczenie

 

Specjalna - czystka konta - Ban, Blokada konta, Czystka konta (pieniądze, dom, pojazdy, konto premium), Kasacja konta

 

Specjalna - nick - Blokada konta, Zmiana nicku

 

Specjalna - chaty globalne - Blokada pisania na chatach globalnych do 8 godzin, Warn

 

Specjalna - pouczająca - Kick/slap/pouczenie

 

Specjalna - tylko kick - Kick

 

Zasady karania

  • Admin ma prawo nadać karę tylko i wyłącznie za czynności przewidziane w LKiZ oraz o wysokości przewidzianej w LKiZ. Za jedną czynność niezgodną z LKiZ gracz może otrzymać tylko 1 karę.
  • Jeżeli czynność jest zabroniona w LKiZ, ale wykonywanie tej czynności przez gracza nikomu nie przeszkadza oraz jest akceptowana przez wszystkich obecnych graczy, admin może się powstrzymać od ukarania (tylko gdy jest pewien, że akcja nie przeszkadza żadnemu graczowi który ją widzi/słyszy).
  • Staramy się nadawać karę adekwatnie do sytuacji oraz postawy gracza.
  • Obowiązuje zakaz łączenia wartości kar. Jeżeli gracz popełnił 2 czyny do 15 minut AJ oraz 1 do 30 minut AJ to dajemy mu karę maksymalnie 30 minut AJ i resztę jego przewinień możemy umieścić w nawiasie. Przykład: 30 min AJ za: DM (oraz OOC w IC, MG). Zakaz ten nie obejmuje zwiększania poziomu kary. Jeżeli czynność jest wykonywana nagminnie, masowo i jest napisana skarga na forum, można nadać karę o 3 poziomy większą!
  • Podawany powód musi być czytelny i jednoznaczny, powinien wyraźnie informować co gracz zrobił źle.
  • Jeżeli gracz złożył skargę na forum, stopień kary może zostać podniesiony o 1 poziom (np. z kary średniej na karę ciężką) lub wartość kary może być pomnożona przez 2.
  • Jeżeli jakaś czynność jest wykonywana nagminnie, pomimo upomnień i kar, można nadać warna (nawet jeżeli stopień przewinienia tego nie przewiduje) lub zwiększyć wartość kary x2 lub stopień kary o 1.
  • Uwaga! Przy nadawaniu takiej kary administrator musi wpisać w powodzie słowo "Nagminne".
  • Jeżeli czynność dotyczy wielu graczy, jest wykonywana na więcej niż 3 osobach, mamy prawo podnieść stopień kary o 1. (np. HK dla 10 = Masowe HK i kara stopnia 5)
  • Uwaga! Przy nadawaniu takiej kary administrator musi wpisać w powodzie słowo "Masowe".
  • Uwaga! Zasada działa jedynie dla następujących przewinień: DM(i jego odmiany), DB, HK, CK, DD/CZ
  • Gracz ma prawo do złożenia apelacji od kary, jeżeli uważa, że kara, którą otrzymał, jest niezgodna z LKiZ lub chce prosić o łagodniejszy wymiar kary lub jej zniesienie.
    Aby apelacja o łagodniejszy wymiar kary została rozpatrzona, powinna spełnić następujące warunki:
    • Dostrzeżenie swoich złych czynów i przyznanie się do nich.
    • Żal, że dokonało się takiej czynności. Uświadomienie sobie, że zrobiło się źle.
    • Obiecanie i postanowienie, że nie będzie się już wykonywało tych czynności. "będę się starał unikać tych samych błędów i okazji do ich popełnienia."
    • Szczera skrucha.
    • Przeprosiny bądź też zadośćuczynienie graczom, którym utrudniło się rozgrywkę swoim zachowaniem.
  • Jeżeli gracz apeluje od źle nadanej kary, wystarczy tylko dowieść, że kara została nadana niezgodnie z LKiZ. Jeżeli zgodność nadanej kary z LKiZ jest dyskusyjna, sprawa zostanie rozpatrzona w gronie administracyjnym, gdzie zostanie ustalona jej interpretacja i wpisana do LKiZ jako precedens.
  • Administrator nie ma możliwości zniesienia kary nadanej przez innego administratora, aby znieść taką karę wymagane jest apelowanie od niej na forum.
  • Wyłącza się konieczność pisania przez gracza apelacji, jeżeli od ukarania minęło mniej niż 12h i kara jest zdejmowana przez tego samego admina który ją nadał.
  • Administrator może zmienić karę nadaną przez skrypt na inną, przewidzianą przez LKiZ.
  • Jeżeli gracz dopuścił się czynu uznanego przez administratora za niedozwolony, ale czyn ten dotyczy bezpośrednio drugiego gracza, admin ma prawo ukarać gracza tylko na wniosek ofiary.
    Zasada ta nie dotyczy czynów:
    • za które przewidziana jest kara Banicja
    • za które przewidziana jest kara Specjalna - czystka konta
    • które dotyczą ogółu serwera
    • które nie są uznawane za szkodliwe dla drugiego gracza

 

Lista zasad

 

Wstęp
Mrucznik Role Play jest serwerem typu Role Play. Oznacza to, że na serwerze odgrywa się prawdziwe życie w świecie wirtualnym. Odgrywanie to jest określone pewnymi zasadami. Aby zacząć przygodę z Role Playem powinieneś poznać pojęcia dotyczące Role Play'u. Dlatego właśnie został stworzony spis zasad i pojęć obowiązujących na naszym serwerze. Jeżeli jakiejś zasady tutaj nie ma, to znaczy, że nie obowiązuje.

 

Role play na naszym serwerze polega na kreowaniu swojej postaci i odgrywaniu prawdziwego życia w grze. Oznacza to że możemy pracować (jako policjant, mechanik czy też płatny morderca), kupować domy, samochody oraz wiele innych rzeczy.
Odgrywamy także różne sytuacje, np. napady na bank, wyścigi uliczne, sprzedaż narkotyków. Nasze postacie - jak w prawdziwym życiu ludzie - zarabiają pieniądze oraz zdobywają umiejętności i znajomości. Aby grać zgodnie z zasadami RP - po prostu wczuj się w postać tak, jakbyś to ty nią był.
Jednak na naszym podejściu panuje także tak zwane "Luźne RP". Oznacza to, że na naszym serwerze odgrywanie prawdziwego życia przystosowuje się do warunków jakie daje GTA SA i to, że nie musimy szanować życia swojej postaci jak własnego. W ten sposób aby odgrywać prawidłowo nie pytamy się siebie w myśli - "co bym zrobił gdybym był w prawdziwym życiu" - tylko - "co bym zrobił w prawdziwym życiu gdyby prawdziwe życie wyglądało tak jak sytuacja ogólna w grze".

 

Aby wczuć się w Role Play panujący na Mruczniku, prezentujemy krótki rys fabularny serwera:
Los Santos jest miastem opanowanym przez przestępców, nawet cywile chodzą po mieście uzbrojeni. Każdy walczy o swoje miejsce siłą a tych, którzy stoją na drodze do ich celu traktują serią z kałacha. Więc pamiętaj, Los Santos to nie el dorado pokoju gdzie ludzie żyją w zgodzie z Policją i wszyscy poświęcają się radosnej i owocnej współpracy. To miasto, w którym co drugi obywatel jest kryminalistą a na każdym zakręcie może czekać cię śmierć. Więc nie czekaj, weź sprawy w swoje ręce i dołącz do ludzi siejących zamęt w Los Santos lub grup, które mają na celu uspokojenie motłochu i sprawienie by sprawiedliwość zatriumfowała, bądź zostań (nie)uczciwym pracownikiem i stań się najbogatszym człowiekiem w LS.
Jak życie twojej postaci potoczy się dalej, zależy tylko i wyłącznie od ciebie! Powodzenia!

 

Zasady rozgrywki Role Play

  • Zasada nieważności
    Akcja która w jakikolwiek sposób złamała zasady role-play/rozgrywki/serwera jest nieważna i gracze mogą się do niej nie stosować, jednak aby to zrobić, muszą uprzednio poinformować gracza wykonującego akcję jaką zasadę łamie oraz zgłosić to administracji. Jeżeli gracz, wobec którego wystosowano zarzut nie zgadza się z nim, to akcja ulega wstrzymaniu i żadne strony nie podejmują działań IC do czasu rozstrzygnięcia sporu przez administrację.
  • Zasady nieprzenikalności informacji OOC do świata IC
    Świat OOC nie może przenikać do świata IC. To dwa osobne światy (świat OOC zawiera świat IC ale nie na odwrót - świat IC nie może zawierać informacji ze świata OOC). Co to oznacza w praktyce? Twoja postać nie może mówić o twoich osobistych sprawach, o komendach do sterowania nią, o tym, że grasz teraz na serwerze. Ona po prostu o tym nie wie. Jesteś jakby bogiem swojej postaci i możesz sprawić by robiła i myślała, co tylko chcesz, ale nie może nic o Tobie wiedzieć. Informacje, które uzyskasz drogą OOC nie powinny przenikać do świata IC (przykład: widzisz nad nickiem gracza "ID: 5 Marcepan_Marks" i mówisz do niego: "siema Marcepan". Źle! - IC nie wiedziałeś, jak się nazywa).
  • Zasada umożliwienia reakcji
    Podczas opisywania akcji należy umożliwić innemu graczowi reakcję. Jeżeli np. chcemy zabrać graczowi Marcepan_Marks ołówek nie napiszemy "/ja wyrywa Marcepanowi ołówek z ręki", ponieważ będzie to złamanie tej zasady. Zamiast tego można napisać: "/ja próbuje wyrwać ołówek z ręki Marcepana" - taka akcja umożliwi reakcję gracza i będzie on mógł na nią zareagować, np. pisząc "/ja odskakuje od Marcepana uniemożliwiając wyrwanie ołówka" i sprawiając, że akcja przebiegnie inaczej niż planowaliśmy. Dozwolone jest też stosowanie pytania na /do (np. "/do udane?") po akcji. Nie we wszystkich akcjach jednak ta zasada musi być egzekwowana.
  • Zasada power-komend
    Zasada umożliwienia reakcji nie musi być stosowana w przypadku kiedy:
  • akcja jest wykonywana przez grę (strzelanie, bicie, uciekanie)
  • system reakcji jest wbudowany, przykład: /pobij, /kajdanki
  • komenda jest "power-komendą" (komenda nie pozwala na reakcje)
  • komenda potrzebuje specjalnych warunków (inne niż odległość od gracza), przykład: /ob, /zwiaz,
  • wykonanie akcji jest oczywiste lub mamy pewność, że gracz nie ma szans/możliwości/nie chce zareagować.

We wszystkich innych sytuacjach i komendach należy stosować się do zasady umożliwienia reakcji.

  • Spis power-komend:
    • /ob (typowa power-komenda)
    • /zwiaz (wykorzystuje specjalne warunki)
    • /wezportfel (wykorzystuje specjalne warunki)
    • /tazer (wykorzystuje specjalne warunki)
    • /wywal (UWAGA! Tylko od razu po wejściu gracza do naszego wozu. Gdy odjedziemy, komenda przestaje mieć uprawnienia power-komendy - użycie jej bez akcji to PG)
  • Komendy z wbudowanym systemem reakcji:
    • /pobij
    • /kajdanki
  • Zasada zachowania realizmu akcji
    Zasada ta odnosi się do tego, aby realizm akcji był zachowany. Jeżeli otacza cię pięciu ludzi i wykonują akcję: "/ja wraz z [xx] próbuję obezwładnić [twój nick]" oraz "/do udane?" to jest wysoce prawdopodobne, że im się uda. Nie powinieneś więc pisać "/do nie...", ponieważ jest to nie fair w stosunku do innych graczy. Oczywiście reakcja na akcję i walka o swoje jest wskazana, ale w granicach rozsądku. Aby grało się lepiej, musimy czasem przegrać i pogodzić się z akcją nam szkodzącą, nie możemy być niezniszczalnymi terminatorami, ponieważ wtedy każdy by tak grał i przyjemność z gry byłaby zerowa. Jeżeli jest możliwość rozegrania akcji power-komendą lub skryptem, to należy to zrobić i zaakceptować jej skutki.

     

    PS: W odpowiadaniu na akcję przecząco zalecam napisanie: "/do nie, ponieważ..." a następnie opisanie dalszego działania na /ja. (w przypadku gdy nie zgadzamy się na akcję ZAWSZE musimy opisać, czemu akcja się nie udała). Jeżeli nie nastąpiło pytanie na /do, odpisujemy na akcję używając /me.

  • Zasada ciągłości akcji
    Wszyscy gracze są zobowiązani do odgrywania akcji. Jeżeli ktoś napisze akcję skierowaną do Ciebie, masz obowiązek zareagować (pozytywnie lub negatywnie). Jeżeli z jakiegoś powodu nie możesz lub nie chcesz odgrywać akcji - zawołaj administratora lub dogadaj się z graczem na czacie OOC.
    • Uciekanie od akcji, opóźnianie lub nie reagowanie na nią czy też opuszczanie serwera podczas jej trwania jest traktowanie jako nieodgrywanie i grozi za to kara.
    • Jeżeli gracz, na którym wykonujesz akcję, nie odpowiada na nią przez co najmniej 20 sekund, traktowane jest to jako unikanie akcji RP i należy zgłosić to do administratora.
    • Jeżeli gracz zmarł podczas akcji RP aby uniknąć jej negatywnych konsekwencji, osoby uczestniczące w akcji mogą zażądać jej powrotu i uznać śmierć za nieważną albo przyjąć, że wszystkie konsekwencje akcji wystąpiły.
  • Zasada dynamiczności akcji
    Staraj się by twoje akcje były zwięzłe i krótkie w momentach dynamicznych oraz pamiętaj, że niektóre sytuacje można opisać animacjami lub mechaniką gry. Na naszym serwerze można pisać 5-10 liniowe opisowe akcje, jednak zalecamy większą dynamikę oraz krótkie i zwięzłe akcje. Do tej zasady można się stosować, ale nie jest ona obowiązkowa.
  • Zasada posiadania przedmiotów skryptowych
    Każdą rzecz, którą gracz posiada skryptowo, posiada niezależnie od wykonanych wcześniej akcji RP.
  • Zasada adekwatności reakcji
    Na każdą akcję gracza możemy odpowiedzieć reakcją, lecz pamiętajmy, że każda reakcja musi być adekwatna do jej przyczyny. Szczególną uwagę trzeba zwracać na akcje, które są akcjami agresywnymi skierowanymi do innego gracza. Aby ułatwić definiowanie, kiedy gracz postąpił zbyt agresywnie i jego reakcja zalicza się do DM'u, zostały przyjęte następujące zasady:
    • Na atak werbalny lub atak na mienie gracza można zareagować przemocą fizyczną z użyciem broni białej (oprócz piły), uprzednio formułując komunikat skierowany do atakującego (na przykład: "ta zniewaga krwi wymaga" itd.)
    • Na umyślny atak fizyczny z użyciem dowolnej broni, gracz zawsze może zareagować bronią palną.

Nie wyczerpuje to wszystkich sytuacji, w których gracz może dopuścić się legalnego ataku, a jedynie definiuje dozwolone reakcje dla tych najczęstszych.

  • Zasada inicjacji agresji
    Nasze postacie muszą wpasowywać się w role, które określone są skryptem. Każda rola może inicjować agresję z następującymi przywilejami.
  • Cywil (posiada legalną prace lub należy do legalnej organizacji) - brak dodatkowych przywilejów.
  • Cywil przestępca (posiada pracę przestępczą) - może inicjować agresję na innych osobach z dowolnej broni, jeżeli motywem agresji jest działalność przestępcza związana z posiadaną pracą.
  • Gangster (należy do organizacji przestępczej) - może inicjować atak z dowolnej broni na dowolne wybrane grupy osób, do których wrogie nastawienie wynika z tła fabularnego lub działań przestępczych danej organizacji.

Oraz ograniczeniami:

  • Funkcjonariusz (należy do frakcji porządkowej + jest na służbie) - nie może atakować bronią palną osób, które nie są poszukiwane.

 

Prawa i obowiązki

  • Zasada uczciwej kradzieży
    Podczas napadu/porwania gracz może oddać maksymalnie 1.000.000$. Zakazuje się porywania w kasynach i poza nim po przegranej grze. Uwaga, napady/porwania mogą organizować tylko organizacje przestępcze.
  • Zasada gry OOC
    Tylko administrator ma prawo do gry OOC (gra OOC - gra w której gracz nie ingeruje w żaden sposób w rozgrywkę IC. Gracza OOC traktujemy jakby IC by go nie było.). Administrator musi jednak uprzednio poinformować graczy w dowolny sposób o tym, że gra OOC (takiego obowiązku nie ma administrator z nickiem OOC np "Mru")
  • Zasada masek
    Maski można zakładać tylko w celu porwania, napadu, oraz na pojedynku gangów lub zorganizowanej akcji w której uczestniczy więcej niż 3 osoby i celem akcji jest złamanie prawa IC.
  • Zasada Bymbera
    Obowiązuje zakaz nie wypłacania wygranych z gier hazardowych w obrębie Bymber Casino.
  • Zasada ochrony prywatności
    Na naszym serwerze dane osobowe oraz inne informacje należące do prywatnej strefy użytkownika są objęte ochroną aby umożliwić graczom odgrywanie swojej postaci w komforcie oraz bez strachu przed stalkowaniem czy nękaniem. Szanujemy anonimowość użytkowników i gracz nie może udostępniać danych prywatnych bez jego zgody (wyjątkiem jest sytuacja, gdy dane prywatne stanowią dowód w sprawie naruszenia LKiZ i są kierowane do administratora).
  • Dane prywatne są to w szczególności:
  • Imię i nazwisko
  • Adres zamieszkania
  • Rozmowy na /w
Regulaminy
  • Ogólne zasady
    • Gracz rejestrujący konto na serwerze automatycznie akceptuje regulaminy serwisu.
    • Konta graczy są własnością Mrucznik-RP.
    • Administracja nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane grą na serwerze.
    • Administracja nie blokuje kont na życzenie graczy.
    • Gracz ma obowiązek zgłosić złamanie zasad(y) serwera.
  • Zasady chatów
    • Legenda:
    • [K] - brak kultury na chacie jest traktowany jako niepoprawne użycie.
    • [G] - chat globalny
    • [M] - chat mówiony, na tym chacie niedozwolone są emotikony.
  • Opisy zasad poszczególnych chatów
  • Czaty IC
    • zwykły czat, chaty: /l, /s, /k - [M] chaty służące do opisywania tego co mówi postać.
    • chat /cb - [M] chat globalny imitujący CB-radio. Zabrania się handlowania na /cb.
    • chat /f, /r, /d - [M] radio do porozumiewania się członków frakcji.
    • chat /m - [K][M] chat służący do mówienia przez megafon, używany do przekazywania rozkazów/nakazów służbowych (związanych z wykonywanym zawodem), w stosunku do osób, wobec których podejmujemy czynności służbowe.
    • chat /i - chat moderowany, jego zasady zależą od właściciela. Może być chatem OOC lub IC.
    • chat /ad (/og) [K][G] - globalny chat służący do nadawania ogłoszeń/reklam/ofert, komunikaty na tym chacie muszą być prawdziwe (jeżeli nie są należy dopełnić je treścią OOC, przykład: "Sprzedam cegły ((matsy))", "Sprzedam sultana ((porywam, a nie sprzedaje sultana))"). Nie można pisać ogłoszeń bezosobowych (każde ogłoszenie wskazuje na autora).
    • chat /[nazwa frakcji]-info, /[nazwa-frakcji], /komunikat [K][G]- chat frakcyjny globalny, służy do przekazywania istotnych informacji IC związanych z frakcją.
    • chat /news [K][G][M] - globalny chat, nadaje się tutaj audycje radiowe.
    • chat normalny podczas wywiadu [G][M] - służy do przeprowadzania wywiadów.
    • chat normalny podczas ślubu [K][G][M] - służy do wypowiedzenia słowa "tak", można też dodać krótką wypowiedź o miłości (zachowując kulturę).
    • chat /sms - chat służy do wysyłania wiadomości tekstowych IC. Administrator ma prawo podejrzeć twoje wiadomości, jeżeli istnieje podejrzenie łamania LKiZ.
  • Chaty OOC:
    • chat /o [K][G] - globalny chat OOC przeznaczony do przekazywania informacji istotnych dla całego serwera bądź informacji ważnych dla rozgrywki.
    • chat /ro, /fo, /depo - radio do porozumiewania się członków frakcji.
    • chat /n [K][G] - chat służący do pomagania nowym graczom. Nie można zamieścić odpowiedzi na pytanie jeżeli wcześniej już ktoś zamieścił taką samą lub podobną odpowiedź. Administrator ma prawo ukarać gracza który na czacie /n specjalnie prezentuje swój brak wiedzy, zadaje pytania na które zna odpowiedź.
    • chat /i - chat moderowany, jego zasady zależą od właściciela. Może być chatem OOC lub IC.
    • chat /report [K] - służy do przekazywania administracji informacji o osobie łamiącej LKiZ, o nieprawidłowości związanych ze skryptem lub działaniem gry.
    • chat /zapytaj [K] - pytania do administracji związanych z forum, rozgrywką na serwerze, zasadami role play.
    • chat /w - służy do prywatnej komunikacji między graczami. Administrator ma prawo podejrzeć twoje wiadomości, jeżeli istnieje podejrzenie łamania LKiZ.
  • Chaty opisowe: (nie dopuszcza się emotikon)
    • chat /me - chat służący do opisywania co robi nasza postać oraz do opisu jej wyglądu/sytuacji.
    • chat /do - służy do opisywania otoczenia, przedmiotów, zjawisk lub akcji przez przedmioty/zjawiska wykonane
    • komenda /opis - służy do opisywania cech naszej postaci, które inna postać może poznać za pomocą swoich zmysłów lub wydedukować z mimiki lub zachowania.

Uwaga!

Jeżeli piszesz do administratorów serwisu na jakimkolwiek chacie OOC, wymagana jest kultura wypowiedzi.

Jeżeli gracz pisząc na chacie IC robi OOC w IC, treść tych wiadomości jest traktowana jak wiadomości OOC, a więc wszelkie obrazy, reklamy itd. są karane, jakby zostały napisane na chacie OOC.

  • Zasady Character Kill
    • Definicja
    • Character Kill (dalej zwane CK) jest to permanentna śmierć postaci IC połączona z blokadą konta albo zmianą nicku bez możliwości powrotu na ten nick.
    • Formy CK
      • Zmiana nicku postaci gracza
      • Zablokowanie konta gracza
    • Spososby nadawania CK
      • Poprzez złapanie w sposób IC i odegranie morderstwa postaci w sposób zgodny z zasadami Role Play po wyrażeniu przez gracza zgody na serwerze.
      • Jeżeli gracz uniknął CK poprzez /q lub inną formę ucieczki OOC i jednocześnie wyraził zgodę na CK poprzez forum świadomie nie korzystając z alternatywy dla CK, to administrator może nadać blocka offline bez akcji.
    • Zasady CK
      • CK można wykonać w sytuacji, gdy gracz wyraził formalną i wyraźną zgodę na CK na serwerze.
      • Zgoda na CK wyrażona na forum może dotyczyć tylko wyjścia z organizacji bez zgody lidera lub nie skorzystania z alternatywy dla CK
      • Skorzystanie z alternatywy dla CK automatycznie anuluje zgodę na CK wyrażoną na forum.
      • CK może wykonać tylko i wyłącznie lider organizacji, lecz akcje RP mogą rozegrać członkowie organizacji za zgodą lidera.
      • Wszelkie regulaminy organizacji przestępczych muszą mieć jasne i konkretne ustalenia dotyczące alternatywy dla CK.
      • Organizacje porządkowe nie mogą nadawać CK swoim członkom, może to zrobić jedynie sąd poprzez wyrok.
    • Idea CK
      Na serwerze Mrucznik-RP głównym celem gry jest dobra zabawa, zatem liderzy organizacji powinni o tym pamiętać w każdej sytuacji, zwłaszcza gdy chcą nadać komuś CK. CK powinno być ostatecznością, przeznaczoną dla graczy, którzy w wyraźny sposób naprzykrzyli się liderowi bądź zaszkodzili w jakiś sposób organizacji. Apeluje się, aby liderzy korzystali z Memory Kill i pamiętali, że nadając CK psują w pewien sposób grę drugiej osobie, więc CK powinni otrzymać gracze, którzy psują grę organizacji, a nie Ci którzy chcą odejść bądź popełnią niecelowo błąd.
  • Zasada komplementarności
    Zarząd oraz kierownicy komisji za zgodą zarządu mają możliwość precyzowania, rozwijania oraz tworzenia dodatkowych zasad w postaci regulaminów, jeżeli nie stoją one w sprzeczności z LKiZ. Zasady te zostają wpisane jako załączniki do LKiZ a ich zmiana i edycja wymaga ponownej zgody zarządu.
Załączniki do LKiZ - Regulaminu Serwisu Mrucznik Role Play