![]() |
|
Statut serwera - Wersja do druku +- Mrucznik Role Play (https://mrucznik-rp.pl) +-- Dział: Mrucznik Role Play (IP: samp.mrucznik-rp.pl) (https://mrucznik-rp.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Regulaminy (https://mrucznik-rp.pl/forumdisplay.php?fid=6) +--- Wątek: Statut serwera (/showthread.php?tid=761) |
Statut serwera - Evans - 20 Września 2025 Rodział I Ogólne Postanowienia Ogólne dla administracji Art. 1. Każdy administrator ma obowiązek: dawać swoim zachowaniem i działaniami dobry przykład innym graczom przestrzegać obowiązujących zasad i regulaminów zgłaszać wszelkie nieprawidłowości odpowiednim osobom lub organom odnosić się z szacunkiem do innych osób a w szczególności administratorów znajdujących się na wyższych stanowiskach wykazywać zaangażowanie w pracach na serwerze oraz sumiennie wykonywać zlecone obowiązki prezentować wysoki poziom Role Play niezależnie od okoliczności raz w tygodniu pełnić dyżur podczas którego zajmie się sprawami graczy na serwerze posiadać mikrofon nie grać na innym serwerze Role Play nie nakłaniać innych do czynów niezgodnych z przyjętymi zasadami i regulaminami nie podejmować akcji działających na niekorzyść serwera lub nadszarpujących jego wizerunek Art. 2. Nie można zajmować stanowiska w administracji będąc z niej wcześniej wyrzuconym Art. 3. Administratorzy serwera, zwani dalej administratorami mogą pełnić jedną z następujących funkcji Opiekun Gry Zaufany Gracz Administrator Główny administrator (zwany dalej H@) Art. 4. Administraorzy Forum mogą pełnić jedną z następujących funkcji: Moderator Globalny Adminisrator Forum Art. 4a. Administracja forum i administracja serwera tworzą administrację sensu largo. Administracja serwera to administracja sensu stricto. Główny Administrator Forum (H@ forum) Art. 5. Określenie H@ należy za każdym razem rozumieć jako H@ lub VH@ z nadanymi przez H@ upoważnieniami. Art. 6. Nie można łączyć stanowisk administracji serwera z liderem frakcji lub panelem rodziny, chyba że H@ wyrazi na to zgodę. Rozdział II Opiekun Art. 7. Opiekunów wybiera osoba wymieniona w art. 8 oraz kierownicy komisji Art. 8. Nadzór nad opiekunami sprawuje osoba wyznaczona przez H@, polega on w szczególności na: Monitorowaniu pracy opiekunów Wyrzucaniu opiekunów Wyznaczaniu zadań i pomoc w przygotowaniu do objęcia funkcji zaufanego gracza Art. 9. Opiekunowie pomagają graczom w zakresie role play a w szczególności Odpowiadaniem na pytania graczy na serwerze Udzielania wskazówek odnośnie poprawnej gry i akcji role play Tworzenie poradników oraz innych elementów mających na celu pomoc w opanowaniu zasad role play Art. 10. Zakres uprawnień opiekunów w grze określa gamemod a na forum H@ forum. Art. 11. Funkcję opiekuna można pełnić maksymalnie 2 miesiące W ciągu tego okresu osoba wymieniona w art. 8 we współpracy z opiekunem ZG ma obowiązek przeprowadzić rozmowę z opiekunem na podstawie której podejmuje się decyzję o jego awansie na zaufanego gracza lub wyrzuceniu. W przypadku niedopełnienia obowiązku osoba wymieniona w art. 8 jest zwalniana ze swojej funkcji a rozmowę przeprowadza H@. Rozdział III Zaufany Gracz Art. 12. Zaufanych graczy powołuje się na zasadach określonych w art. 11 ust. 1 Jeżeli dany ma gracz ma znaczne zasługi dla serwera H@ może powołać go samodzielnie Gdy liczba zaufanych graczy będzie niewystarczająca H@ może ogłosić wybór ZG poprzez wybory Art. 13. Zaufani Gracze są rozliczani że swoich działań na rzecz serwera. Oceny dokonują co najmniej dwie osoby wyznaczone przez H@
Art. 15. Liczba zaufanych graczy nie może przekraczać 25 Rodział IV Moderator Globalny Art. 16. Moderatorów Globalnych zatwierdza i odwołuje H@ forum Art. 17. Moderatorzy globalni posiadają następujące uprawnienia:
Art. 18. Administratorów serwera wybiera H@ na zasadach określonych w art. 14 Art. 19. ## Byli administratorzy serwera którzy nie zostali wyrzuceni z grona administracji mają prawo powrotu na poprzednie stanowisko w ciągu 3 miesięcy za zgodą H@ Art. 20. Administrator Serwera otrzymuje funkcję Moderatora Globalnego i podlega przewidzianym dla niej zasadom. Art. 21. Każdy administrator ma swojego opiekuna (wyznaczonego przez H@) który indywidualnie rozlicza go z działań na rzecz serwera. Rozdział VI Administrator Forum Art. 22. Administratorzy Forum powoływani i odwoływani są przez H@ forum Art. 23. Oprócz uprawnień Administratora Serwera, Administratorzy Forum posiadają następujące uprawnienia dodatkowe:
Art. 24. Główny Administrator (H@), ma prawo do wykonywania wszytkich działań na serwerze chyba, że zasady administracji stanowią inaczej, w szczególności:
Art. 26. H@ serwera są twórcy serwera (Mrucznik i 0Verte) Art. 27. H@ serwera może powoływać swoich zastępców (VH@) którym wyznacza różne funkcje i zadania z których są rozliczani. Art. 28. H@ nie ma prawa do ingerencji w "Listę osób, które już nigdy nie dostaną UB"
Rozdział VIII Główny administrator forum Art. 29. H@ forum powołuje i odwołuje H@. Art. 30. Posiada on pełny dostęp do ACP chyba, że H@ postanowi inaczej oraz rozpatruje skargi na administrację forum i wymierza im kary. Rozdział IX Postanowienia ogólne dla kierowników Art. 31. Ilość, uprawnienia i zadania kierowników ustala H@ Kierownik ponosie pełną odpowiedzialność za wykonanie wyznaczonych zadań i zdaje mu regularnie raport z postępów Art. 32. Nadzór nad komisjami i kierownikami sprawuje H@ Art. 33. Członkowie komisji administracyjnej podlegają i odpowiadają przed kierownikiem komisji dla nich właściwej Art. 34. Jeżeli administracja i komisja posiadają te same uprawnienia do danej czynności wyłączne prawo do działania ma komisja. Art. 35. Kierownik samodzielnie dopasowuje struktury i rodziela zadania w taki sposób aby były wykonane z maksymalną efektywnością. Art. 36. Odwołania od decyzji rozpatruje kierownik odpowiedniej komisji. Od każdej decyzji wydanej przez kierownika możliwe jest odwołanie do H@. Czas na odwołanie zawsze wynosi 3dni. Rozdział X Rada Serwera Art. 37. Rada Serwera jest zwoływana raz na miesiąc Art. 38. Przewodniczącym Rady jest osoba wybrana przez Radę Serwera Art. 39. Rada Serwera składa się z trzech VH@, pięciu przedstawicieli administracji i czterech przedstawicieli graczy Art. 40. Rada Serwera podejmuje decyzje większością zwykłą w obecności co najmniej połowy członków. Jeżeli na Radzie nie stawiła się wymagana liczba członków jest ona przesuwana na dzień następny. Art. 41. Rada Serwera rozpatruje tylko i wyłącznie skargi na ostateczną decyzję H@, które zebrały co najmniej 50 podpisów.
Rozdział XI Pół-Administrator Art. 7. Pół-Administracje powołuje się na niżej wymienionych zasadach:
Statut obowiązuje od 15.X.15 Stary statut traci moc obowiązującą. *** Aktualizacja 28.IV.2018***
|