Mrucznik Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Witam wszystkich! Tak, postanowiłem wznowić pracę nad (owianą już różnymi legendami, głównie szkalującymi moje nierupstwo xD) mapą 3.0. (*szok*)Swoje wywody podzieliłem na fragmenty by lepiej się czytało Skrócona historia prac nad mapką, motywy stworzenia 3.0:Postanowiłem, że kiedyś to 3.0 zrobić trzeba, nie można już dłużj pracować na starym i dobrym GF'ie, ponieważ nie spełnia on moich wymagań i jest po prostu zbyt przestarzały. Nie oszukujmy się, od powstania mapy 2.4 do SAMP'a wprowadzono ogrom nowości a i ja sam podniosłem swe umiejętności w programowaniu pawn i nie tylko. By w pełni wykorzystać przyswojoną wiedzę oraz nowe możliwości, trzeba stworzyć mapę, która będzie ulepszana bez większych problemów, optymalną, będzie posiadać przejrzysty kod oraz będzie elastyczna we wprowadzaniu zmian. Mapę tą muszę też znać na wylot by móc kodzić bez obaw o to, że coś się zbuguje/zepsuje i wykorzystywać w pełni potencjał mapki. Również przy tworzeniu jej, trzeba uwzględnić możliwość edycji lub dodawania nowości przez innych skrypterów, przy możliwie jak najmniejszym udostępnianiu głównego kodu. Aby zrealizować wszystkie z wymienionych warunków widziałem 2 możliwości: przebudować obecną mapę i stworzyć 2.5, lub stworzyć od podstaw 3.0. Na początku wybrałem opcję 2, lecz niestety, nie zostało to zrealizowane (pomijając przyczyny). Zdecydowałem się więc ulepszać 2.4 by dą????yć do całkowitej przebudowy kodu i wydania wersji 2.5. Jednak po nagłym przypływie chęci, stwierdziłem, że muszą nadejść poważne zmiany i nie można w nieskończonośćpolerować' mapki 2.4. Decyzję o napisaniu 3.0 podjąłem parę tygodni temu. Na początku stwierdziłem, iż pracę nad 3.0 będą owiane tajemnicą i nie ujawnię ich przed graczami, jednak po rozważniu plusów i minusów kodzenia incognito, podjąłem decyzję o podzieleniu się z wami tąsensacją'. Uznałem takżee, że poprzednie ukrywanie postępów w 3.0 takżee było błędnym zagraniem i teraz dzielić się będę prawie wszystkimi informacjami dotyczącymi 3.0 (oprócz dokładnego opisu systemów, ze względu na możliwość kradzieży pomysłów). Przebieg prac nad 3.0: Co zostało zrobione:Obsługa baz danych, funkcje ułatwiające do interakcję z nimiLogowanie i rejestracja kontaCzaty lokalne ICCzaty lokalne OOCStandaryzacja wiadomości wysyłanych do graczaPodział mapy na modułyStworzenie wstępnego wzoru modułu mapyStworzenie wstępnego zarysu systemów mapyStworzenie wstępnego opisu systemów mapy W trakcie pracy:System autSystem frakcje publicznych i porządkowych, wydziały frakcji Co następnie będzie robione:Spawn i skinySystem organizacji przestępczych FAQ: Kiedy 3.0 ?Niestety nie ma określonego terminu ponieważ rzeczy, które trzeba zrobić: raz ż jest ich dużo a dwa, wszystkie pomysły do realizacji mogą nie ulec zmianom i na listę systemów w 3.0 trafi coś nowego, coś się zmieni itd. Jednak pewne jest to, że 3.0 nie ukaż się lada dzień po tym temacie, będzie to co najmniej kilku lub kilkunastomiesięczne przedsięwzięcie, najprawdopodobniej coś koło roku.Czy będzie czystka?Możliwe, że będą pewne zmiany w gospodarce serwera. Ale to jak to będzie wyglądało, jeszcze nie jest pewne. . Po za tym czystka ta jest bardzo odległa w czasie, ponieważ zostanie wprowadzona dopiero po wydaniu mapy 3.0 w pełni stabilnej, przetestowanej i bez bugów.Wcześniej też ogłaszałeś 3.0 i nic z tego nie wyszło, czemu mamy ci wierzyć teraz?Wcześniej kryłem się z postępami 3.0, nie brałem tak na prawdę odpowiedzialności za tą mapkę i nie wkładałem w niej pracy. To była tylko idea, teraz prace nad tą mapką są już czymś realnym. Informując was o zmianach oraz tym, co się dzieje, macie szansę sami stwierdzić, czy 3.0 powstanie, czy też to znowu obiecywanie gruszek na wierzbie. Postanowiłem włożyć w ten projekt więcej niż tylkojak mi się zachcę to siądę do 3.0 i napiszę jakiś kod". Wziąłem się za to na poważnie i nie zamierzam spocząć, póki nie skończę. Może brzmi to zbyt patetycznie, ale taki jest mój zamiar.Mam KP na obecnej mapie, czy zostanie mi ono po czystce?W 3.0 zostanie wprowadzony system Mrucznik Coin'sów. Będzie to waluta na serwerze za którą można będzie nabyć różne przedmioty/możliwości/usługi premium. Ci którzy posiadają KP, otrzymają równowartość swojego KP w Mrucznik Coinsach (Jeżli miałeś KP 3 otrzymasz ilość MC'ków jaką mógłbyś kupić za 50zł (cena KP lvl 3))Czy wprowadzicie płatność SMS?Tak. Mrucznik Coins'y bedzie można kupić zarówno SMS jak i przelewem lub poprzez paypal. Możliwe ż zwiążmy się z jakąś firmą obsługującą płatności. Dyskusja na temat 3.0:Ogarnięci tą zaiste wspaniałą wiadomością, na pewno zechcecie przedyskutować z innymi graczami szansę powodzenia tego przedsięwzięcia, czy też użyczyć mnie sprośnym hejtem, tak więc udostępniam wam takową możliwość w tym temacie. 7 Odnośnik do komentarza
Mrucznik Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Witam, chciałbym poinformować, że prace nad mapką trwają, aczkolwiek nie tak intensywnie, jakbym tego chciał (niestety, stare nawyki xD).Niestety nie zrealizowałem w pełni swoich celów na maj (zrobienie systemu aut oraz frakcji), ale cel ten był trudny do osiągnięcia.Mapa jest jednakż nadal w fazie projektowania i planowania. W okresie maja wiele systemów zostało omówionych oraz mam już coraz bardziej dokładny obraz jak będzie wyglądać mapa w fazie końcowej.Co zostało zrobione:Projekt (plany systemów) 3.0Zaplanowano wygląd systemu kreowania postaci, jak będzie wyglądać rozwijanie postaci, co wybieramy na początku gry itd.Dokładnie rozplanowany system aut wraz z dynamicznie zmieniającymi się cenami oraz systemami takimi jak przebieg, paliwo, bagażnik itd.System Frakcji - prawie w całości zaplanowany, czeka na dopisanie pewnych szczegółówSystem Używek - wstępny ale bardzo szczegółowy plan tego, jak będą wyglądać wszelkie używki na MrucznikuSilnik mapy i ogólny zarys - plan nigdzie nie zapisany, ale wart uwzględnienia. Cały czas rozwijany w mojej głowie, jeżeli mi się uda 3.0 będzie naprawdę przyjazną oraz innowacyjną mapą.SkryptySystem Frakcji - stworzono: pobieranie informacji na temat frakcji, komendy lidera, wstępny panel lidera, chat frakcyjny, rangi frakcjiSystem Aut - Wstępna lista pojazdów, textdrawy do systemu aut (podziękowania dla DywaN oraz Patrick_Rogers)Silnik mapy - tutaj najwięcej zmian, usprawnienie wyświetlania wiadomości, lekko zmieniony podział na moduły, tworzenia okienek GUI, normalizacja zmiennych i funkcji, obsługa binarnego zapisywania/odczytywania danych, wprowadzenie funkcji przyśpieszających oraz ułatwiających pisanie kodu, dodanie makr. Ogólnie dużo skryptowego pierdolenia xD Dzięki za wsparcie i pozdrawiam, Mrucznik. 2 Odnośnik do komentarza
Mrucznik Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Astrologowie ogłaszają czerwiec jako miesiąc plagi! Populacja kodu 3.0 zmniejsza się. A tak na serio: niestety w czerwcu nic nie zrobiłem w 3.0 z wielu powodów (poprawa oceny, wyjazd, opierdalanie, war thunder, brak czasu). Zamierzam jednak nadrobić zaległości w lipcu oraz sierpniu. Pozdrawiam Jak zwykle zapraszam do dyskusji w tym temacie. 3 Odnośnik do komentarza
Mrucznik Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Raport z wakacji:Projekt (plany systemów) 3.0Standaryzacja funkcji i komunikatówDokładny opis jak ma wyglądać początek gry graczaOpis samouczków na serwerzeWstępny podział /ogłoszeń na serwerzeSystem keybindówSystem poradWstępny opis systemu wędkowaniaPropozycja dodania systemu obrażńOpis systemu premiumOpis prac cywila:-Mechanik (w większości)-Prawnik (w większości)-Łowca Nagród (w połowie)-Busiarz/Taksówkarz-Dozorca (propozycja, wstępny opis)-Trucker (wstępny)-Diler broni (w większości)-Przemytnik-Diler narkotyków (wstępny)-Złodziej/włamywacz (w większości) SkryptyDodano istotne funkcje ulepszające silnik mapyZałączono nowe blibliotekiUsprawniono podział kodu na pliki, jednak wydaje mi się, że można go ulepszyć jeszcze bardziej, nie jest on perfekcyjnySystem OfertSystem LogówPoczątki systemu pracI inneInneZbieranie bibliotek potrzebnych do napisania 3.0Wyszukiwanie nowych rozwiązań aby mapa była na czasieNauka nowych możliwości spowodowanych nowymi bibliotekami i aktualizacjami sampaNadrabianie zaległości spowodowanych brakiem rupienia w pawn przez dłuższy okres czasuSkryptów niestety mało, a to ze względu na wyjazdy i odpoczynek, jak to w wakacje. 3 Odnośnik do komentarza
Mrucznik Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Raport z okresu 01.01.2015 - 01.06.2015: Dokończono chaty frakcjiZrobiono spawny frakcjiUporządkowano funkcje chatówSystem propozycji akceptuj/odrzuć//2015.02.05-07:Ogarnięcie kodu//2015.02.07:Szablony funkcji, timerów, komend//2015.02.08-09Sklepy, sprunki, pobieranie życiaAntyczit: hajs, hp, armor//2015.02.10Stworzyłem licznik liczenia linijek kodu MAŁO! 2 Odnośnik do komentarza
Mrucznik Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Raport z okresu 11.06.2015 - 30.06.2015Projekt (plany systemów) 3.0Pełny plan systemu organizacji......który nawiązuje też do systemu biznesów i LSPD/FBIPlan systemu wojen gangówPlan systemu haraczyPlan systemu BWSkryptyFunkcja #G - gdy wpiszemy #G na czacie podmieni ten tekst na nick najbliższego gracza. Można używać ze wszystkimi komendami (przykład /plac #G 1000 - zapłaci 1000 najbliższemu graczowi).System keybindówGUI panelu organizacjiStworzono podstawy systemu organizacjiStworzono podstawy systemu frakcjiStworzono podstawy PayDay'aNaliczanie respektu i godzin onlineInneAktualizacja pluginów i bibliotek mapyLekka przebudowa koduNauka nowych funkcji sampa oraz czytanie dokumentacji bibliotekNa bieżąco testowanie i wprowadzanie poprawek w stworzonych skryptachOpracowano wstępny projekt wszystkich baz 3.0Screenshot'y:Panel frakcji:Zawijanie linijek:System keybindów: 13 Odnośnik do komentarza
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Mrucznik Opublikowano 14 Września 2015 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2015 (edytowane) Witajcie. Oznajmiam wszem i wobec, że nie zdąże napisać 3.0 w swojej pełnej okazałości do końca września (co było do przewidzenia), ale mimo to wydam mapę 3.0 w terminie <szok>. Jak tego dokonam? Otóż nie będzie to 3.0 jaką planowałem stworzyć, ale będzie to wersja obecnej mapy przepisanej na silnik 3.0. W trakcie przepisywania dodam tyle usprawnień ile to będzie możliwe. Jakie są plusy tej opcji? Otóż otrzymamy wydajną mapę z wieloma usprawienianimi którą można bezproblemowo ulepszać oraz dodawać do niej nowości, które były zaplanowane dla 3.0. A więc będziecie mogli na bieżąco doświadczać nowych systemów dedykowanych dla najnowszej wersji gamemodu mrucznika.Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji. Edytowane 14 Września 2015 przez Morasznik 43 Odnośnik do komentarza
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. 0Verte Opublikowano 17 Września 2015 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Dopisuję:MruCoinsy nie przepadły, nadal są zapisane w bazie. Gdy tylko wznowimy dotacje zostaną uzyskacie do nich dostęp. Na razie nie wznawiamy dotacji, gdyż nie ma takiej potrzeby.Czystka na serwerze? Obecnie nie planujemy żadnej czystki. Skupiamy się na razie wgrywaniu nowości i stabilizacji nowej mapy, nikt nawet nie ma czasu myśleć o czystce a co dopiero ją wprowadzać . 31 Odnośnik do komentarza
Mrucznik Opublikowano 2 Października 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 Niestety - do terminu wkradło się to, czego wszyscy nie lubimy - opóźnienie.Nie zdołałem przepisać wszystkiego do końca września, ale nie oznacza to fiaska całego projektu. Nadal intenstywnie pracuje aby wykonać to jak najszybciej, aczkolwiek moja praca będzie teraz przebiegać wolniej, a to z takiego powodu, że zacząłem studia. Dlatego też, postanowiłem przyjąć nowe osoby w szeregi KU. Informacje o rekrutacji znajdziecie tutaj.Przepraszam najmocniej wszystkich graczy, którzy z anielską cierpliwością muszą czekać na 3.0 i denerwować się z powodu ciągłych opóźnień. 18 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi