Skocz do zawartości

Nowy statut


0Verte

Rekomendowane odpowiedzi

Statut “Nowego podejścia”

Obowiązuje od 3 czerwca 2019r.

 

Rozdział I - Postanowienia Ogólne dla administracji

 

Art. 1. Administratorem jest osoba powołana przez H@ do pełnienia służby wobec graczy i na rzecz serwera.

Art. 2. Każdy administrator ma obowiązek:

  1. dawać swoim zachowaniem i działaniami dobry przykład innym graczom

  2. przestrzegać obowiązujących zasad i regulaminów

  3. zgłaszać wszelkie nieprawidłowości odpowiednim osobom lub organom

  4. odnosić się z szacunkiem do innych osób

  5. wykazywać zaangażowanie w pracach na serwerze oraz sumiennie wykonywać zlecone obowiązki

  6. prezentować wysoki poziom niezależnie od okoliczności

  7. wykazywać całościowo aktywność na serwerze, w komisjach oraz przy zadaniach dodatkowych, kilka razy w tygodniu pełnić dyżur podczas którego zajmie się sprawami graczy na serwerze

  8. posiadać mikrofon

  9. nie grać na innym serwerze Role Play

  10. nie nakłaniać innych do czynów niezgodnych z przyjętymi zasadami i regulaminami

  11. nie podejmować akcji działających na niekorzyść serwera lub nadszarpujących jego wizerunek

 

Rozdział II - Administrator Serwera

Art. 3. Administratorów Serwera powołuje i odwołuje H@.

  1. Każda osoba powołana na Administratora Serwera otrzymuje na okres nie dłuższy niż miesiąc rangę P@, gdzie odbywa niezbędne szkolenia i przygotowuje się do bycia Administratorem Serwera.

Art. 4. Byli administratorzy serwera którzy nie zostali wyrzuceni z grona administracji mają prawo powrotu na poprzednie stanowisko w ciągu 3 miesięcy za zgodą H@

Art. 5. Administrator Serwera po przejściu niezbędnych szkoleń uzyskuje uprawnienia do karania graczy na forum , komunikatorach głosowych oraz serwerze.


Rozdział III - Główny Administrator i jego zastępcy

 

Art. 6. Główny Administrator (H@), ma prawo do wykonywania wszystkich działań na serwerze chyba, że zasady administracji stanowią inaczej, w szczególności:

1. Zatwierdzanie każdego regulaminu i procedury na serwerze

2. Podejmowanie ostatecznych decyzji jako organ odwoławczy

3. Uchylanie decyzji innych osób

4. Odwoływanie administratorów serwera i forum.

5. Rozpatrywanie skarg na administratorów i wymierzanie im kar

Art. 7. H@ ma także prawo do nadzwyczajnych działań interwencyjnych, obejmujących wszelkie sprawy serwera po uprzednim poinformowaniu osoby która daną sprawą się zajmuje.

Art. 8. H@ serwera są twórcy serwera (Mrucznik i 0Verte)

Art. 9. H@ serwera może powoływać swoich zastępców (VH@) którym wyznacza różne funkcje, zadania oraz cele z których są rozliczani, w szczególności są to kierownicy komisji.

Art. 10. H@ nie ma prawa do ingerencji w "Listę osób, które już nigdy nie dostaną UB"

1. Artykuł ten nie dotyczy rewizji listy, przeprowadzanej nie częściej niż raz w roku

Art. 11. Decyzje administratora i zawarte tam wyjaśnienia które nie są sprzeczne ze statutem pełnią funkcję powszechnie obowiązujących zasad i należy się nimi kierować w przyszłości podczas podejmowania decyzji.

Art. 12. H@ i VH@ tworzą zarząd, który spotka się na cyklicznych zebraniach. Decyzje są podejmowane w drodze ustaleń.


Rozdział IV - Postanowienia ogólne dla komisji


Art. 13. Tworzeniem, nadawaniem uprawnień, wyznaczaniem zadań i nadzorem komisji administracyjnej (zwanej dalej komisją) zajmuje się H@

Art. 14. Kierownik komisji jest powoływany przez H@ i otrzymuje wszystkie uprawnienia komisji oraz posiada wyłączne prawo do ich delegowania.

Art. 15. Członkiem komisji jest każdy kto posiada przekazane przez kierownika komisji uprawnienia i nabył wcześniej uprawnienia administratora.

  1. Liczba członków komisji nie może przekroczyć maksymalnej liczby członków komisji ustalanej przez zarząd (obecnie 5). Jeżeli przyjęcie osoby ponad limit jest kluczowe, zarząd może wyrazić zgodę na przyjęcie takiej osoby.

Art. 16. Jeżeli administracja i komisja posiadają te same uprawnienia do danej czynności wyłączne prawo do działania ma komisja.

Art. 17. Kierownik zarządza komisją w taki sposób, aby wyznaczone zadania wykonywać z maksymalną efektywnością.

Art. 18. Każdy kierownik jest rozliczany ze swoich zadań na zebraniu Zarządu. Gdy zadania są wykonywane z należytą starannością kierownicy mają możliwość zgłaszania wniosków o awans i nominacje w przeciwnym razie jest on odwoływany.

Art. 19. Każde działanie wobec gracza podjęte przez komisję w ramach jej uprawnień jest decyzją.

  1. Decyzja musi zawierać treść, uzasadnienie, komisję która ją podjęła oraz informację o możliwości odwołania zawierające w szczególności: termin i miejsce na złożenie odwołania

  2. Kary nadawane graczom nie są decyzjami, przysługuje na nie apelacja.


Rozdział V - odwołania

Art. 20. Każdy gracz ma prawo odwołać się od decyzji.

  1. Jeżeli decyzja nie spełnia wymogów zawartych w Art. 19. ust.1 czas na odwołanie jest nieograniczony.

Art. 21. Gracz ma 3 dni na odwołanie od decyzji do właściwego kierownika.

  1. Kierownik ma 7 dni na rozpatrzenie odwołania, które w uzasadnionych przypadkach może przedłużyć do 14 dni albo jego rozpatrzenie delegować na inną osobę.

Art. 22. Jeżeli decyzja albo odwołanie zostało rozpatrzone przez kierownika w sposób rażąco niesprawiedliwy albo naruszający interesy gracza, ma on prawo odwołaćć się od decyzji do H@ w ciągu 48h.

Art. 23. Jeżeli decyzja powoduje nieodwracalne albo trudne do usunięcia skutki wstrzymuje się jej wykonanie dopóki termin na złożenie odwołania nie upłynie. Złożenie odwołania również ma charakter wstrzymujący.

 

 

 

Nowy statut (obowiązujący do 3 czerwca 2019r.)

Rodział I
Postanowienia Ogólne dla administracji

Art. 1. Każdy administrator ma obowiązek:
dawać swoim zachowaniem i działaniami dobry przykład innym graczom
przestrzegać obowiązujących zasad i regulaminów
zgłaszać wszelkie nieprawidłowości odpowiednim osobom lub organom
odnosić się z szacunkiem do innych osób a w szczególności administratorów znajdujących się na wyższych stanowiskach
wykazywać zaangażowanie w pracach na serwerze oraz sumiennie wykonywać zlecone obowiązki
prezentować wysoki poziom Role Play niezależnie od okoliczności
raz w tygodniu pełnić dyżur podczas którego zajmie się sprawami graczy na serwerze
posiadać mikrofon
nie grać na innym serwerze Role Play
nie nakłaniać innych do czynów niezgodnych z przyjętymi zasadami i regulaminami
nie podejmować akcji działających na niekorzyść serwera lub nadszarpujących jego wizerunek
Art. 2. Nie można zajmować stanowiska w administracji będąc z niej wcześniej wyrzuconym
Art. 3. Administratorzy serwera, zwani dalej administratorami mogą pełnić jedną z następujących funkcji
Opiekun Gry
Zaufany Gracz
Administrator
Główny administrator (zwany dalej H@)
Art. 4. Administraorzy Forum mogą pełnić jedną z następujących funkcji:
Moderator Globalny
Adminisrator Forum

Art. 4a. Administracja forum i administracja serwera tworzą administrację sensu largo. Administracja serwera to administracja sensu stricto.
Główny Administrator Forum (H@ forum)
Art. 5. Określenie H@ należy za każdym razem rozumieć jako H@ lub VH@ z nadanymi przez H@ upoważnieniami.
Art. 6. Nie można łączyć stanowisk administracji serwera z liderem frakcji lub panelem rodziny, chyba że H@ wyrazi na to zgodę.

Rozdział II
Opiekun

Art. 7. Opiekunów wybiera osoba wymieniona w art. 8 oraz kierownicy komisji
Art. 8. Nadzór nad opiekunami sprawuje osoba wyznaczona przez H@, polega on w szczególności na:
Monitorowaniu pracy opiekunów
Wyrzucaniu opiekunów
Wyznaczaniu zadań i pomoc w przygotowaniu do objęcia funkcji zaufanego gracza
Art. 9. Opiekunowie pomagają graczom w zakresie role play a w szczególności
Odpowiadaniem na pytania graczy na serwerze
Udzielania wskazówek odnośnie poprawnej gry i akcji role play
Tworzenie poradników oraz innych elementów mających na celu pomoc w opanowaniu zasad role play
Art. 10. Zakres uprawnień opiekunów w grze określa gamemod a na forum H@ forum.
Art. 11. Funkcję opiekuna można pełnić maksymalnie 2 miesiące
W ciągu tego okresu osoba wymieniona w art. 8 we współpracy z opiekunem ZG ma obowiązek przeprowadzić rozmowę z opiekunem na podstawie której podejmuje się decyzję o jego awansie na zaufanego gracza lub wyrzuceniu.
W przypadku niedopełnienia obowiązku osoba wymieniona w art. 8 jest zwalniana ze swojej funkcji a rozmowę przeprowadza H@.

 
Rozdział III
Zaufany Gracz

 
Art. 12. Zaufanych graczy powołuje się na zasadach określonych w art. 11 ust. 1
Jeżeli dany ma gracz ma znaczne zasługi dla serwera H@ może powołać go samodzielnie
Gdy liczba zaufanych graczy będzie niewystarczająca H@ może ogłosić wybór ZG poprzez wybory
Art. 13. Zaufani Gracze są rozliczani że swoich działań na rzecz serwera. Oceny dokonują co najmniej dwie osoby wyznaczone przez H@
W przypadku oceny pozytywnej ZG otrzymuje awans
W przypadku oceny negatywnej ZG otrzymuje degradację. Degradacja do poziomu zerowego oznacza wyrzucenie z administracji.
Art. 14. Zaufani gracze z najwyższym możliwym poziomem mogą samodzielnie aplikować do H@ o przynanie funkcji administratora serwera.
Art. 15. Liczba zaufanych graczy nie może przekraczać 25

Rodział IV
Moderator Globalny

Art. 16. Moderatorów Globalnych zatwierdza i odwołuje H@ forum
Art. 17. Moderatorzy globalni posiadają następujące uprawnienia:
Moderacja wszystkich działów na forum, chyba że wykluczają to wewnętrzne regulaminy tych działów
Nadawanie kar za działania niezgodne z regulaminem forum
Inne działania zlecone przez administratorów forum w zakresie opieki nad forum

Rozdział V
Administrator Serwera

Art. 18. Administratorów serwera wybiera H@ na zasadach określonych w art. 14
Art. 19. Byli administratorzy serwera którzy nie zostali wyrzuceni z grona administracji mają prawo powrotu na poprzednie stanowisko w ciągu 3 miesięcy za zgodą H@
Art. 20. Administrator Serwera otrzymuje funkcję Moderatora Globalnego i podlega przewidzianym dla niej zasadom.
Art. 21. Każdy administrator ma swojego opiekuna (wyznaczonego przez H@) który indywidualnie rozlicza go z działań na rzecz serwera .

Rozdział VI
Administrator Forum

Art. 22. Administratorzy Forum powoływani i odwoływani są przez H@ forum
Art. 23. Oprócz uprawnień Administratora Serwera, Administratorzy Forum posiadają następujące uprawnienia dodatkowe:
Dostęp do ACP z wyłączeniami ustalonymi przez H@ forum
Możliwość calkowitej moderacji forum
Inne zadania związane z opieką nad forum zlecone przez H@ forum

 
Rozdział VII
Główny Administrator i jego zastępcy
 
Art. 24. Główny Administrator (H@), ma prawo do wykonywania wszytkich działań na serwerze chyba, że zasady administracji stanowią inaczej, w szczególności:
1) Zatwierdzanie każdego regulaminu i procedury na serwerze
2) Podejmowanie ostatecznych decyzji jako organ odwoławczy
3) Uchylanie decyzji innych osób
4) Odwoływanie administratorów serwera i forum.
5) Rozpatrywanie skarg na administratorów i wymierzanie im kar
Art. 25.
H@ ma także prawo do nadzwyczajnych działań interwencyjnych, obejmujących wszelkie sprawy serwera po uprzednim poinformowaniu osoby która daną sprawą się zajmuje.
Art. 26. H@ serwera są twórcy serwera (Mrucznik i 0Verte)
Art. 27. H@ serwera może powoływać swoich zastępców (VH@) którym wyznacza różne funkcje i zadania z których są rozliczani.
Art. 28. H@ nie ma prawa do ingerencji w "Listę osób, które już nigdy nie dostaną UB"

1) Artykuł ten nie dotyczy rewizji listy, przeprowadzanej nie częściej niż raz w roku
Art. 28a. Decyzje administratora i zawarte tam wyjaśnienia które nie są sprzeczne ze statutem pełnią
funkcję powszechnie obowiązujących zasad i należy się nimi kierować w przyszłości podczas
podejmowania decyzji.

Rozdział VIII
Główny administrator forum

 
Art. 29. H@ forum powołuje i odwołuje H@.
Art. 30. Posiada on pełny dostęp do ACP chyba, że H@ postanowi inaczej oraz rozpatruje skargi na administrację forum i wymierza im kary.

Rozdział IX
Postanowienia ogólne dla kierowników

Art. 31. Ilość, uprawnienia i zadania kierowników ustala H@
Kierownik ponosie pełną odpowiedzialność za wykonanie wyznaczonych zadań i zdaje mu regularnie raport z postępów
Art. 32. Nadzór nad komisjami i kierownikami sprawuje H@
Art. 33. Członkowie komisji administracyjnej podlegają i odpowiadają przed kierownikiem komisji dla nich właściwej
Art. 34. Jeżeli administracja i komisja posiadają te same uprawnienia do danej czynności wyłączne prawo do działania ma komisja.
Art. 35. Kierownik samodzielnie dopasowuje struktury i rodziela zadania w taki sposób aby były wykonane z maksymalną efektywnością.
Art. 36. Odwołania od decyzji rozpatruje kierownik odpowiedniej komisji. Od każdej decyzji wydanej przez kierownika możliwe jest odwołanie do H@. Czas na odwołanie zawsze wynosi 3dni.

 
Rozdział X
Rada Serwera
Art. 37. Rada Serwera jest zwoływana raz na miesiąc
Art. 38. Przewodniczącym Rady jest osoba wybrana przez Radę Serwera
Art. 39. Rada Serwera składa się z trzech VH@, pięciu przedstawicieli administracji i czterech
przedstawicieli graczy

Art. 40. Rada Serwera podejmuje decyzje większością zwykłą w obecności co najmniej połowy
członków. Jeżeli na Radzie nie stawiła się wymagana liczba członków jest ona przesuwana
na dzień następny.
Art. 41. Rada Serwera rozpatruje tylko i wyłącznie skargi na ostateczną decyzję H@, które zebrały co najmniej 50 podpisów.

1. Jeżeli w ciągu 30dni nie zostanie zebrana wymagana liczba podpisów, wniosek jest odrzucany.

Art. 42. Skarga rozpatrzona pozytywnie wraz z uzasadnieniem kierowana jest do ponownego rozpatrzenia przez wskazanego przez radę kierownika, VH@ lub H@ nie powiązanego w żaden sposób ze sprawą.

 

Rozdział tymaczowy
Pół-Administrator

 
Art. 7. Pół-Administracje powołuje się na niżej wymienionych zasadach:
Jeżeli dany ma gracz ma znaczne zasługi dla serwera H@ może powołać go samodzielnie
Osoba wyznaczona przez H@ może ogłosić rekrutacje Pół-Administratorów poprzez wybory
Art. 8. Pół-administracja jest rozliczana ze swoich działań na rzecz serwera przez osoby wymienione w art. 16

 

 

Statut obowiązuje od 15.X.15
Stary statut traci moc obowiązującą.

 Aktualizacja 28.IV.2018

  • dodano rozdział tymczasowy

Aktualizacja 22.I.2016

  • dodano art. 28a
  • zmieniono art. 26 z "H@ serwera jest twórca serwera" na "H@ serwera są twórcy serwera (Mrucznik i 0Verte)"
  • dodano rozdział X zatytułowany "Rada Serwera" (art. 36-41)

Aktualizacja 8.IV.2016

  • Art. 41 - zmniejszenie liczby wymaganych podpisów z 50 do 25
  • Zamiana treści Art. 19. z Byli administratorzy serwera którzy nie zostali wyrzuceni z grona administracji mają prawo powrotu na poprzednie stanowisko w ciągu 3 miesięcy za zgodą H@  na Art. 19. Administrator może powrócić w dowolnym czasie  po uzyskaniu zgody H@ i na określonych przez niego zasadach
  • art. 11 - wymieniona w art. 8 we współpracy z opiekunem ZG - skreślenie H@ forum
  • dodano art. 41 ust 1. o treści 1. Jeżeli w ciągu 30dni nie zostanie zebrana wymagana liczba podpisów, wniosek jest odrzucany.

Aktualizacja 26.IV.2016

  • zmiana art. 42. z  Skarga rozpatrzona pozytywnie wraz z uzasadnieniem kierowana jest do ponownego rozpatrzenia przez wskazanego przez radę kierownika lub VH@. na art. 41. Rada Serwera może odrzucić wniosek, uznać żądania w nim zawarte albo uznać część żądań. Każde takie działanie musi posiadać uzasadnienie składające się co najmniej z 5zdań.

Aktualizacja 30.IX.2016

 

  • Dodanie art. 28 ust. 1 o treści: Artykuł ten nie dotyczy rewizji listy, przeprowadzanej nie częściej niż raz w roku

  • Przywrócenie treści art. 19 sprzed aktualizacji 8.IV - wnioski @ którzy już zgłosili chęć powrotu będą rozpatrywane na starych zasadach
  • Przywrócenie treści art. 41 sprzed aktualizacji 8.IV
  • zmiana art. 42. z Rada Serwera może odrzucić wniosek, uznać żądania w nim zawarte albo uznać część żądań. Każde takie działanie musi posiadać uzasadnienie składające się co najmniej z 5zdań. na
    art. 42 Skarga rozpatrzona pozytywnie wraz z uzasadnieniem kierowana jest do ponownego rozpatrzenia przez wskazanego przez radę kierownika, VH@ lub H@ nie powiązanego w żaden sposób ze sprawą. - jest to również przywrócenie części treści sprzed aktualizacji 8.IV

Edytowane przez 0Verte
poprawda art. 5
  • Like 23
Odnośnik do komentarza
  • 3 lata później...
  • 2 miesiące temu...

Graczu, jeżeli administrator odrzucił twoją apelację, skargę, propozycję po 2 czerwca 2019r.:

  • bez podanego powodu
  • z pominięciem uzasadnienia
  • bez wskazania komisji
  • bez informacji o terminie oraz miejscu do którego możesz złożyć odwołanie

może to oznaczać, że jesteś ofiarą złamania statutu  przez administrację serwera a osoba która wydała decyzję jest niekompetentna i możliwe, że nie powinna pełnić swojej funkcji.

 

Nie wahaj się zgłaszać naruszeń - nie chcemy mieć w naszej ekipie administratorów którzy nie traktują graczy z szacunkiem.

 

Zgodnie z zapisami statutu od każdej apelacji gracz ma prawo odwołać się W TYM DZIALE.  Żadne inne działy i drogi odwołań NIE OBOWIĄZUJĄ.

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...