Skocz do zawartości


Zdjęcie

#69 Mrucznik Role Play 2.0


Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Simeone

Simeone

    Legenda pozostanie legendą.

  • Administrator SA-MP
  • 3002 postów
  • Nick SA-MP:Jordan_Bellfort

Napisano 26 styczeń 2020 - 21:29

*
Popularny

Mrucznik Role Play 2.0


 

Model współpracy na miarę XXl wieku.                                                                                                                         26 stycznia 2020, 10 lecie serwera.

 

1. Czym jest projekt Mrucznik Role Play 2.0?
 

Jest to idea reaktywacji serwera z  historią, który pomimo wielu upadków przez ponad 10 lat zwyciężał na scenie polskiego Role Play’u podnosząc się z kolan. Nowy projekt opierał się będzie na zbiorze założeń, nowych - dla przetestowania ich działania, a także starych - które już się sprawdziły, jednak zostały z czasem wykluczone. Wspólnie mamy szansę przedłużyć życie serwera, który służył wielu jako drugi dom.
Naszym głównym celem jest zwiększenie ilości graczy na tyle, aby utrzymać się na stałe kurczącym się rynku SA:MP. Udowodnić, że Mrucznik Role Play jeszcze istnieje.  

 

2. Założenie systematyczności
 

Mrucznik Role Play 2.0, w odróżnieniu od projektu ‘Nowego Podejścia”, nie jest krótkotrwałą próbą ożywienia serwisu. Podczas nowego podejścia zarówno zarząd, jak i administracja osiadła na laurach po uzyskaniu założonej wcześniej liczby graczy. Liczba ta jednak szybko spadła, a osoby odpowiedzialne za stróżowanie nad przestrzeganiem założeń - nie wykonywały swoich zadań. Idea Mrucznika 2.0 opiera się na systematycznej pracy pomimo (możliwego) sukcesu. W praktyce przekłada się to na efektywne i szybkie działanie każdego oddziału (komisji) Mrucznik-RP, szybką realizację strat, szybką realizację odwołań, a także szybkie rozpatrywanie wniosków graczy. 

 

3. Założenie wspólnego dobra społeczności 
 

Założenie to powinno każdemu kojarzyć się z szansą rozwoju. Już w projekcie Nowego Podejścia gracze mieli być “wyłapywani”, a wszelkie osoby chętne do pomocy powinny być natychmiast wdrażani do ekipy. Co zawiniło? Niestety, ale praktycznie wszystko. Mrucznik Role Play 2.0 powinien odmienić los wszystkich tych, którzy chętni do pomocy przyglądają się z boku, gdyż boją się sami próbować. Zgodnie z datą wyjścia tego dokumentu, na Mrucznika pojawia się nowa krew (od programistów, po administrację). 

 

4. Założenie polityki małego serwera
 

Mrucznik do tej pory opierał się na założeniach dużego serwera Role Play, którym od dawna już nie jest. Wraz z wprowadzeniem Mrucznik’a 2.0, wszystko zostanie odmienione w stronę graczy - kontakt na linii administracja gracze, poprzez rezygnację z niektórych biurokratycznych rozwiązań powinien zostać polepszony. Poprawie powinna ulec także płynność, wyrozumiałość i sprawiedliwość podejmowanych decyzji. 

Zgodnie z nowym założeniem, polityki małego serwera - zarząd może swobodnie operować serwerem mając prawo do odstępstw od ścisłych i biurokratycznych zasad, umów, regulaminów, które rządzą naszym serwerem od dawna i blokują rozwój. 

 

5. Założenie sukcesywnego rozwoju 
 

Jeżeli projekt Mrucznik Role Play 2.0 przyniesie zamierzone rezultaty, żaden z realizatorów, inicjatorów, reaktywatorów (osób odpowiedzialnych za wprowadzenie), nie ma zamiaru pozostać na laurach. Słowo “sukcesywnego” - właśnie to oznacza, wraz z reakcją graczy na rozwój serwera - wyznaczana będzie dalsza praca. Każda komisja zakłada tygodniowy nowy cel, który powinien zostać zrealizowany i przedstawiony przez przedstawiciela (w roli kierownika) na każdym zebraniu zarządu. Dzięki takiemu rozwiązaniu żadna komisja nie będzie miała “zastoju”, a zarząd będzie stale informowany o postępach.
 

 

6. Mrucznik Role Play 2.0 - na dzień dzisiejszy

*Dzień dzisiejszy oznaczony jest czerwoną czcionką u szczytu dokumentu.

  1.  Administracja
    Główne zmiany jakie mogą zostać zauważone to dość mocne przerzedzenie się ekipy administracyjnej. Warto tutaj podkreślić, że do “Administracji” serwera Mrucznik Role Play możemy zaliczyć nie tylko osoby ze stopniem “Administrator SA:MP”. To są wszystkie te osoby, które w jakiś sposób udzielają się na rzecz serwera, a skoro się udzielają są członkiem jakiejś komisji (KU, KS, EF, KO, KPI). Opiekun administracji SA:MP, a także opiekun ekipy forum otrzymał wytyczne, dzięki którym wypatruje on i skutecznie eliminuje osoby, które przejawiają objawy “starych kotów”*.

     

  2.  Prawo amnestii
    Osoby, które z jakiegoś powodu zostały wykluczone z serwera  długi okres od obecnej daty podlegają prawu amnestii, o ile ich przewinienia nie wiążą się z ingerencją w serwer w taki sposób, aby celowo uprzykrzyć rozgrywkę większej ilości osób. W praktyce wygląda to tak, że ban za poniższe powody:
    -> Nieliczne używanie czitów, które nie szkodzą innym graczom;
    -> BE, które nie było w celu niszczenia rozgrywki;
    -> BU;
    -> limit warnów;
    -> Spamowanie;
    -> Kary za DM;
    -> Gwałt, okaleczenie bez zgody; 
    zostanie zdjęty po upływie dłuższego odstępu czasu (np. 6mieś-rok, zależnie od czynu) jeżeli osoba apelująca powoła się na prawo amnestii i wyzna chęć do dalszej gry. Takie osoby są pod obserwacją, zyskują “szansę” na rehabilitację.
    Dokumentacją tych osób, weryfikacją i dopuszczeniem zajmie się Komisja Sprawiedliwości pod ścisłą weryfikacją kierownika.
     

  3.  Centralizacja rozgrywki
    Rozgrywka wraz z upływającym czasem, a także przychodzącymi aktualizacjami coraz bardziej zostanie zacieśniona w jednym miejscu. Jest to rozwiązanie stosowane na małych serwerach, dzięki któremu gracze pozyskują głębię immersji podczas gry (gracz się bardziej wczuwa).  Rozgrywka zostanie przeniesiona bardziej ku centrum (Pershing Square) i będzie się rozciągała wzdłuż po Idlewood (bogato - biedno). Gracz przejeżdżając przez centrum, a także osiedla biedoty będzie czuł się o wiele lepiej - widząc wokół graczy, dopracowane obiekty, wspaniałe modele, aktorów [..].

     

  4.  Zastąpienie niepotrzebnych elementów rozgrywki, które dzielą jedynie graczy.
    Komisja organizacyjna zajęła się regulacją spraw związanych bezpośrednio z ScoSA (sądem), a także FBI. Po ustaleniach, które prowadził kierownik nastąpią dwie istotne zmiany - FBI zostanie częścią wydziałową Los Santos Police Department, natomiast Sąd zostanie całkowicie wyeliminowany z naszego serwera. Zamykać w więzieniu będzie miało prawo tylko i wyłącznie LSPD, na krótkie (bez rozprawy) terminy.
    Więcej na ten temat znajduje się w tematach KO.
     

  5. Realizacja wszystkich skarg i apelacji
    Na dzień dzisiejszy zrealizowane zostały wszelkie skargi i apelacje. Dalsze opóźnienia są niedopuszczalne i należy je niezwłocznie zgłosić do zarządu.
     

  6.  Aktualizacja serwera
    Komisja ds. Ulepszeń na sam wstęp wprowadza aktualizacje, bugfix’ową, która pozwoli na dalsze rozwijanie serwera. Poprawione w niej zostać powinno całe centrum.
    Dodatkowo chcąc zacząć wykorzystywać potencjał wersji 0.3DL dodane zostać powinno masę nowych skinów postaci, a w już niedługo sporo luźnych modeli (obiektów do domków, miast etc).


     

  7.  Wyznaczono osobę szybkiego kontaktu z odwołaniami
    Zarząd powołał jedną osobę (tj. Telehama), która zajmie się przygotowywaniem wstępnych werdyktów w odwołaniach - dzięki temu cały proces odwoławczy zostanie uproszczony i przyspieszony do maksimum. Dodatkowo osoba ta sprawować będzie opiekę nad wnioskami do zarządu - tak, aby żaden wniosek nie poszedł na marne (Więcej informacji w punkcie H).

     

  8. Wnioski poparte głosami graczy
    Gracze od teraz otrzymają specjalny dział umożliwiający im pisanie wniosków do zarządu - najbardziej popularne tematy (liczba polubień, wyświetleń, wypowiedzi) - będą rozpatrywane na najbliższych zebraniach zarządu. Organizacją wniosków zajmie się osoba szybkiego kontaktu z punktu G. 

7. Plan rozwojowy Mrucznik Role Play
 

Jeżeli projekt Mrucznik Role Play 2.0 przyniesie oczekiwane rezultaty - nie nikt z nas osiądzie na laurach. Jest masę planów do realizacji, pomysłów które nie mogą czekać! Większość osób interesuje serwer, jak i forum dlatego takich zmian (widocznych dla zwykłego gracza będzie jak najwięcej. Przede wszystkim wraz z rozwojem integracji serwer-forum coraz więcej statystyk i działań zostanie powiązanych). Na forum rozwinięty zostanie panel rozgrywki (umożliwiający handel, ogłoszenia [..]), a na serwerze pojawią się kolejne systemy, regulacje dla nowych graczy, opcjonalne poradniki i zmiany. Serwer musi nabrać przede wszystkim dynamizmu. Poniżej przedstawiamy główne plany rozwojowe na następne tygodnie (od wprowadzenia tego tematu):
 

  1. Ustabilizowanie sytuacji w administracji
    Administracja z upływem czasu powinna zostać odświeżona, a wszelkie osoby nie spełniające nowych założeń powinny zostać z niej wykluczone. Wprowadzony do użytku zostanie również już dawno zapowiedziany system oceniania, który pozwoli lepiej wychwytywać wszelkie “stare koty”, leniwe na swych stanowiskach. 

     

  2. Dynamiczne biznesy - rozwój sklepów
    Dynamiczne biznesy to pomysł, który narodził się już dawno na naszym serwerze. Jednak nigdy nie przeszedł do należytej realizacji. System biznesów powinien umożliwić graczowi swobodne założenie biznesu w wybranej przez niego lokacji, możliwość ulepszania go, przyjmowania niezależnych pracowników, a także sporą integrację z forum. Biznesy tworzone przez graczy zastąpią między innymi sklepy z ubraniami, siłownie, sklepy 24/7, kasyna, a także inne punkty zbiorowe graczy. 

     

  3. Przyśpieszenie apelacji do maksimum
    Wraz z coraz bardziej zbliżającą się aktualizacją forum, zaktualizowane zostanie także rozpatrywanie strat - mowa tu o bezpośrednim dostępie do logów serwera, z poziomu forum. To rozwiązanie przyspieszy rozpatrywanie strat, apelacji, skarg do maksimum. 

     

  4. Rozwój organizacji przestępczych - mały krok drogą do celu
    Startując od systemu drobnych napadów - organizacje przestępcze będą miały możliwość rywalizacji i drogę  rozwoju. Plan realizowany przez komisję ulepszeń w porozumieniu z komisją organizacyjną już teraz zapowiada się apetycznie. Rozmowy były prowadzone z liderami organizacji przestępczych, Los Santos Police Department - w celu ustalenia każdego szczegółu działania systemu. 

     

  5. Reklama złotą dźwignią marketingu
    Z mocnym rozwojem serwera - podstawową sprawą wydaje się silny marketing. Rozwojem pod tym kątem zajmie się KPI, które wyraźnie nadzorowane przez cały zarząd będzie miało za zadanie silnie budować FP, YT [..]. 

     

  6. Zgrana ekipa forum - widoczne rezultaty
    Dzięki silnej i wyrozumiałej ekipie forum, która z czasem będzie coraz bardziej umacniania - administracja naszej domeny stanie się dużo przyjemniejsza i szybsza w swych działaniach dla szarych graczy. 

 

 

8. Aktualna ekipa Mrucznik 2.0 
 

Ekipa Mrucznika Role Play 2.0 stale się powiększa. Coraz więcej osób decyduje się wspomóc nasz serwer działając na jego rzecz. Poniżej przedstawiony zostaje graficzny schemat, który ukazuje strukturę i działanie Mrucznika 2.0 -

f7eAotd.png 

 

 

9. Zakończenie 
 

Jest to ostatnie działanie względem Mrucznik Role Play. Inicjatywa zapoczątkowana przez grupę osób, której los MRP nie jest obojętny. Mówiąc jasno, jeżeli nie wypali - projekt  serwera z 10-letnim stażem na scenie Role Play zakończy swoją działalność. Jednak jeżeli (tak jak w przypadku (początkowo) wprowadzenia nowego podejścia) odzew graczy, społeczności będzie - pozytywny, ciekawski, integracyjny - projekt serwera będzie dalej realizowany wraz z powyższymi założeniami. Na chwilę obecną w roli testowej (nie oszukując nikogo) wypuszczamy cały punkt szósty tego dokumentu - do waszego wglądu, oceny - czy warto dać nam jeszcze jedną szansę. W przeciągu najbliższych tygodni (stosunkowo szybko do poprzednich “realizacji” założeń) - wypuszczany zostanie stopniowo punkt 7, nie koniecznie kolejno - jednakże za każdym razem z przytupem.

 

Dziękujemy, że jesteście z nami!

Inicjatorzy Mrucznika 2.0






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych