20 Września 2025, 11:05 -
Rodział I Ogólne
Postanowienia Ogólne dla administracji
Art. 1. Każdy administrator ma obowiązek: dawać swoim zachowaniem i działaniami dobry przykład innym graczom przestrzegać obowiązujących zasad i regulaminów zgłaszać wszelkie nieprawidłowości odpowiednim osobom lub organom odnosić się z szacunkiem do innych osób a w szczególności administratorów znajdujących się na wyższych stanowiskach wykazywać zaangażowanie w pracach na serwerze oraz sumiennie wykonywać zlecone obowiązki prezentować wysoki poziom Role Play niezależnie od okoliczności raz w tygodniu pełnić dyżur podczas którego zajmie się sprawami graczy na serwerze posiadać mikrofon nie grać na innym serwerze Role Play nie nakłaniać innych do czynów niezgodnych z przyjętymi zasadami i regulaminami nie podejmować akcji działających na niekorzyść serwera lub nadszarpujących jego wizerunek
Art. 2. Nie można zajmować stanowiska w administracji będąc z niej wcześniej wyrzuconym
Art. 3. Administratorzy serwera, zwani dalej administratorami mogą pełnić jedną z następujących funkcji Opiekun Gry Zaufany Gracz Administrator Główny administrator (zwany dalej H@)
Art. 4. Administraorzy Forum mogą pełnić jedną z następujących funkcji: Moderator Globalny Adminisrator Forum
Art. 4a. Administracja forum i administracja serwera tworzą administrację sensu largo. Administracja serwera to administracja sensu stricto. Główny Administrator Forum (H@ forum)
Art. 5. Określenie H@ należy za każdym razem rozumieć jako H@ lub VH@ z nadanymi przez H@ upoważnieniami.
Art. 6. Nie można łączyć stanowisk administracji serwera z liderem frakcji lub panelem rodziny, chyba że H@ wyrazi na to zgodę.
Rozdział II Opiekun
Art. 7. Opiekunów wybiera osoba wymieniona w art. 8 oraz kierownicy komisji
Art. 8. Nadzór nad opiekunami sprawuje osoba wyznaczona przez H@, polega on w szczególności na: Monitorowaniu pracy opiekunów Wyrzucaniu opiekunów Wyznaczaniu zadań i pomoc w przygotowaniu do objęcia funkcji zaufanego gracza
Art. 9. Opiekunowie pomagają graczom w zakresie role play a w szczególności Odpowiadaniem na pytania graczy na serwerze Udzielania wskazówek odnośnie poprawnej gry i akcji role play Tworzenie poradników oraz innych elementów mających na celu pomoc w opanowaniu zasad role play
Art. 10. Zakres uprawnień opiekunów w grze określa gamemod a na forum H@ forum.
Art. 11. Funkcję opiekuna można pełnić maksymalnie 2 miesiące W ciągu tego okresu osoba wymieniona w art. 8 we współpracy z opiekunem ZG ma obowiązek przeprowadzić rozmowę z opiekunem na podstawie której podejmuje się decyzję o jego awansie na zaufanego gracza lub wyrzuceniu. W przypadku niedopełnienia obowiązku osoba wymieniona w art. 8 jest zwalniana ze swojej funkcji a rozmowę przeprowadza H@.
Rozdział III Zaufany Gracz
Art. 12. Zaufanych graczy powołuje się na zasadach określonych w art. 11 ust. 1 Jeżeli dany ma gracz ma znaczne zasługi dla serwera H@ może powołać go samodzielnie Gdy liczba zaufanych graczy będzie niewystarczająca H@ może ogłosić wybór ZG poprzez wybory
Art. 13. Zaufani Gracze są rozliczani że swoich działań na rzecz serwera. Oceny dokonują co najmniej dwie osoby wyznaczone przez H@
Art. 15. Liczba zaufanych graczy nie może przekraczać 25
Rodział IV Moderator Globalny
Art. 16. Moderatorów Globalnych zatwierdza i odwołuje H@ forum
Art. 17. Moderatorzy globalni posiadają następujące uprawnienia:
Art. 18. Administratorów serwera wybiera H@ na zasadach określonych w art. 14
Art. 19. ## Byli administratorzy serwera którzy nie zostali wyrzuceni z grona administracji mają prawo powrotu na poprzednie stanowisko w ciągu 3 miesięcy za zgodą H@
Art. 20. Administrator Serwera otrzymuje funkcję Moderatora Globalnego i podlega przewidzianym dla niej zasadom.
Art. 21. Każdy administrator ma swojego opiekuna (wyznaczonego przez H@) który indywidualnie rozlicza go z działań na rzecz serwera.
Rozdział VI Administrator Forum
Art. 22. Administratorzy Forum powoływani i odwoływani są przez H@ forum
Art. 23. Oprócz uprawnień Administratora Serwera, Administratorzy Forum posiadają następujące uprawnienia dodatkowe:
Art. 24. Główny Administrator (H@), ma prawo do wykonywania wszytkich działań na serwerze chyba, że zasady administracji stanowią inaczej, w szczególności:
Art. 26. H@ serwera są twórcy serwera (Mrucznik i 0Verte)
Art. 27. H@ serwera może powoływać swoich zastępców (VH@) którym wyznacza różne funkcje i zadania z których są rozliczani.
Art. 28. H@ nie ma prawa do ingerencji w "Listę osób, które już nigdy nie dostaną UB"
Rozdział VIII Główny administrator forum
Art. 29. H@ forum powołuje i odwołuje H@.
Art. 30. Posiada on pełny dostęp do ACP chyba, że H@ postanowi inaczej oraz rozpatruje skargi na administrację forum i wymierza im kary.
Rozdział IX Postanowienia ogólne dla kierowników
Art. 31. Ilość, uprawnienia i zadania kierowników ustala H@ Kierownik ponosie pełną odpowiedzialność za wykonanie wyznaczonych zadań i zdaje mu regularnie raport z postępów
Art. 32. Nadzór nad komisjami i kierownikami sprawuje H@
Art. 33. Członkowie komisji administracyjnej podlegają i odpowiadają przed kierownikiem komisji dla nich właściwej
Art. 34. Jeżeli administracja i komisja posiadają te same uprawnienia do danej czynności wyłączne prawo do działania ma komisja.
Art. 35. Kierownik samodzielnie dopasowuje struktury i rodziela zadania w taki sposób aby były wykonane z maksymalną efektywnością.
Art. 36. Odwołania od decyzji rozpatruje kierownik odpowiedniej komisji. Od każdej decyzji wydanej przez kierownika możliwe jest odwołanie do H@. Czas na odwołanie zawsze wynosi 3dni.
Rozdział X Rada Serwera
Art. 37. Rada Serwera jest zwoływana raz na miesiąc
Art. 38. Przewodniczącym Rady jest osoba wybrana przez Radę Serwera
Art. 39. Rada Serwera składa się z trzech VH@, pięciu przedstawicieli administracji i czterech przedstawicieli graczy
Art. 40. Rada Serwera podejmuje decyzje większością zwykłą w obecności co najmniej połowy członków. Jeżeli na Radzie nie stawiła się wymagana liczba członków jest ona przesuwana na dzień następny.
Art. 41. Rada Serwera rozpatruje tylko i wyłącznie skargi na ostateczną decyzję H@, które zebrały co najmniej 50 podpisów.
Rozdział XI Pół-Administrator
Art. 7. Pół-Administracje powołuje się na niżej wymienionych zasadach:
Statut obowiązuje od 15.X.15 Stary statut traci moc obowiązującą. *** Aktualizacja 28.IV.2018***
Postanowienia Ogólne dla administracji
Art. 1. Każdy administrator ma obowiązek: dawać swoim zachowaniem i działaniami dobry przykład innym graczom przestrzegać obowiązujących zasad i regulaminów zgłaszać wszelkie nieprawidłowości odpowiednim osobom lub organom odnosić się z szacunkiem do innych osób a w szczególności administratorów znajdujących się na wyższych stanowiskach wykazywać zaangażowanie w pracach na serwerze oraz sumiennie wykonywać zlecone obowiązki prezentować wysoki poziom Role Play niezależnie od okoliczności raz w tygodniu pełnić dyżur podczas którego zajmie się sprawami graczy na serwerze posiadać mikrofon nie grać na innym serwerze Role Play nie nakłaniać innych do czynów niezgodnych z przyjętymi zasadami i regulaminami nie podejmować akcji działających na niekorzyść serwera lub nadszarpujących jego wizerunek
Art. 2. Nie można zajmować stanowiska w administracji będąc z niej wcześniej wyrzuconym
Art. 3. Administratorzy serwera, zwani dalej administratorami mogą pełnić jedną z następujących funkcji Opiekun Gry Zaufany Gracz Administrator Główny administrator (zwany dalej H@)
Art. 4. Administraorzy Forum mogą pełnić jedną z następujących funkcji: Moderator Globalny Adminisrator Forum
Art. 4a. Administracja forum i administracja serwera tworzą administrację sensu largo. Administracja serwera to administracja sensu stricto. Główny Administrator Forum (H@ forum)
Art. 5. Określenie H@ należy za każdym razem rozumieć jako H@ lub VH@ z nadanymi przez H@ upoważnieniami.
Art. 6. Nie można łączyć stanowisk administracji serwera z liderem frakcji lub panelem rodziny, chyba że H@ wyrazi na to zgodę.
Rozdział II Opiekun
Art. 7. Opiekunów wybiera osoba wymieniona w art. 8 oraz kierownicy komisji
Art. 8. Nadzór nad opiekunami sprawuje osoba wyznaczona przez H@, polega on w szczególności na: Monitorowaniu pracy opiekunów Wyrzucaniu opiekunów Wyznaczaniu zadań i pomoc w przygotowaniu do objęcia funkcji zaufanego gracza
Art. 9. Opiekunowie pomagają graczom w zakresie role play a w szczególności Odpowiadaniem na pytania graczy na serwerze Udzielania wskazówek odnośnie poprawnej gry i akcji role play Tworzenie poradników oraz innych elementów mających na celu pomoc w opanowaniu zasad role play
Art. 10. Zakres uprawnień opiekunów w grze określa gamemod a na forum H@ forum.
Art. 11. Funkcję opiekuna można pełnić maksymalnie 2 miesiące W ciągu tego okresu osoba wymieniona w art. 8 we współpracy z opiekunem ZG ma obowiązek przeprowadzić rozmowę z opiekunem na podstawie której podejmuje się decyzję o jego awansie na zaufanego gracza lub wyrzuceniu. W przypadku niedopełnienia obowiązku osoba wymieniona w art. 8 jest zwalniana ze swojej funkcji a rozmowę przeprowadza H@.
Rozdział III Zaufany Gracz
Art. 12. Zaufanych graczy powołuje się na zasadach określonych w art. 11 ust. 1 Jeżeli dany ma gracz ma znaczne zasługi dla serwera H@ może powołać go samodzielnie Gdy liczba zaufanych graczy będzie niewystarczająca H@ może ogłosić wybór ZG poprzez wybory
Art. 13. Zaufani Gracze są rozliczani że swoich działań na rzecz serwera. Oceny dokonują co najmniej dwie osoby wyznaczone przez H@
- W przypadku oceny pozytywnej ZG otrzymuje awans
- W przypadku oceny negatywnej ZG otrzymuje degradację. Degradacja do poziomu zerowego oznacza wyrzucenie z administracji.
Art. 15. Liczba zaufanych graczy nie może przekraczać 25
Rodział IV Moderator Globalny
Art. 16. Moderatorów Globalnych zatwierdza i odwołuje H@ forum
Art. 17. Moderatorzy globalni posiadają następujące uprawnienia:
- Moderacja wszystkich działów na forum, chyba że wykluczają to wewnętrzne regulaminy tych działów
- Nadawanie kar za działania niezgodne z regulaminem forum
- Inne działania zlecone przez administratorów forum w zakresie opieki nad forum
Art. 18. Administratorów serwera wybiera H@ na zasadach określonych w art. 14
Art. 19. ## Byli administratorzy serwera którzy nie zostali wyrzuceni z grona administracji mają prawo powrotu na poprzednie stanowisko w ciągu 3 miesięcy za zgodą H@
Art. 20. Administrator Serwera otrzymuje funkcję Moderatora Globalnego i podlega przewidzianym dla niej zasadom.
Art. 21. Każdy administrator ma swojego opiekuna (wyznaczonego przez H@) który indywidualnie rozlicza go z działań na rzecz serwera.
Rozdział VI Administrator Forum
Art. 22. Administratorzy Forum powoływani i odwoływani są przez H@ forum
Art. 23. Oprócz uprawnień Administratora Serwera, Administratorzy Forum posiadają następujące uprawnienia dodatkowe:
- Dostęp do ACP z wyłączeniami ustalonymi przez H@ forum
- Możliwość calkowitej moderacji forum
- Inne zadania związane z opieką nad forum zlecone przez H@ forum
Art. 24. Główny Administrator (H@), ma prawo do wykonywania wszytkich działań na serwerze chyba, że zasady administracji stanowią inaczej, w szczególności:
- Zatwierdzanie każdego regulaminu i procedury na serwerze
- Podejmowanie ostatecznych decyzji jako organ odwoławczy
- Uchylanie decyzji innych osób
- Odwoływanie administratorów serwera i forum.
- Rozpatrywanie skarg na administratorów i wymierzanie im kar
Art. 26. H@ serwera są twórcy serwera (Mrucznik i 0Verte)
Art. 27. H@ serwera może powoływać swoich zastępców (VH@) którym wyznacza różne funkcje i zadania z których są rozliczani.
Art. 28. H@ nie ma prawa do ingerencji w "Listę osób, które już nigdy nie dostaną UB"
- Artykuł ten nie dotyczy rewizji listy, przeprowadzanej nie częściej niż raz w roku
Rozdział VIII Główny administrator forum
Art. 29. H@ forum powołuje i odwołuje H@.
Art. 30. Posiada on pełny dostęp do ACP chyba, że H@ postanowi inaczej oraz rozpatruje skargi na administrację forum i wymierza im kary.
Rozdział IX Postanowienia ogólne dla kierowników
Art. 31. Ilość, uprawnienia i zadania kierowników ustala H@ Kierownik ponosie pełną odpowiedzialność za wykonanie wyznaczonych zadań i zdaje mu regularnie raport z postępów
Art. 32. Nadzór nad komisjami i kierownikami sprawuje H@
Art. 33. Członkowie komisji administracyjnej podlegają i odpowiadają przed kierownikiem komisji dla nich właściwej
Art. 34. Jeżeli administracja i komisja posiadają te same uprawnienia do danej czynności wyłączne prawo do działania ma komisja.
Art. 35. Kierownik samodzielnie dopasowuje struktury i rodziela zadania w taki sposób aby były wykonane z maksymalną efektywnością.
Art. 36. Odwołania od decyzji rozpatruje kierownik odpowiedniej komisji. Od każdej decyzji wydanej przez kierownika możliwe jest odwołanie do H@. Czas na odwołanie zawsze wynosi 3dni.
Rozdział X Rada Serwera
Art. 37. Rada Serwera jest zwoływana raz na miesiąc
Art. 38. Przewodniczącym Rady jest osoba wybrana przez Radę Serwera
Art. 39. Rada Serwera składa się z trzech VH@, pięciu przedstawicieli administracji i czterech przedstawicieli graczy
Art. 40. Rada Serwera podejmuje decyzje większością zwykłą w obecności co najmniej połowy członków. Jeżeli na Radzie nie stawiła się wymagana liczba członków jest ona przesuwana na dzień następny.
Art. 41. Rada Serwera rozpatruje tylko i wyłącznie skargi na ostateczną decyzję H@, które zebrały co najmniej 50 podpisów.
- Jeżeli w ciągu 30dni nie zostanie zebrana wymagana liczba podpisów, wniosek jest odrzucany.[/indent]
Rozdział XI Pół-Administrator
Art. 7. Pół-Administracje powołuje się na niżej wymienionych zasadach:
- Jeżeli dany ma gracz ma znaczne zasługi dla serwera H@ może powołać go samodzielnie
- Osoba wyznaczona przez H@ może ogłosić rekrutacje Pół-Administratorów poprzez wybory
Statut obowiązuje od 15.X.15 Stary statut traci moc obowiązującą. *** Aktualizacja 28.IV.2018***
- dodano rozdział tymczasowy
- dodano art. 28a
- zmieniono art. 26 z "H@ serwera jest twórca serwera" na "H@ serwera są twórcy serwera (Mrucznik i 0Verte)"
- dodano rozdział X zatytułowany "Rada Serwera" (art. 36-41)
- Art. 41 - zmniejszenie liczby wymaganych podpisów z 50 do 25
- Zamiana treści Art. 19. z ## Byli administratorzy serwera którzy nie zostali wyrzuceni z grona administracji mają prawo powrotu na poprzednie stanowisko w ciągu 3 miesięcy za zgodą H@ na Art. 19. Administrator może powrócić w dowolnym czasie po uzyskaniu zgody H@ i na określonych przez niego zasadach
- art. 11 - wymieniona w art. 8 we współpracy z opiekunem ZG - skreślenie H@ forum
- dodano art. 41 ust 1. o treści 1. Jeżeli w ciągu 30dni nie zostanie zebrana wymagana liczba podpisów, wniosek jest odrzucany.
- zmiana art. 42. z ## Skarga rozpatrzona pozytywnie wraz z uzasadnieniem kierowana jest do ponownego rozpatrzenia przez wskazanego przez radę kierownika lub VH@. na art. 41. Rada Serwera może odrzucić wniosek, uznać żądania w nim zawarte albo uznać część żądań. Każde takie działanie musi posiadać uzasadnienie składające się co najmniej z 5zdań.
- Dodanie art. 28 ust. 1 o treści: Artykuł ten nie dotyczy rewizji listy, przeprowadzanej nie częściej niż raz w roku
- Przywrócenie treści art. 19 sprzed aktualizacji 8.IV* - wnioski @ którzy już zgłosili chęć powrotu będą rozpatrywane na starych zasadach*
- Przywrócenie treści art. 41 sprzed aktualizacji 8.IV
- zmiana art. 42. z ## Rada Serwera może odrzucić wniosek, uznać żądania w nim zawarte albo uznać część żądań. Każde takie działanie musi posiadać uzasadnienie składające się co najmniej z 5zdań. na art. 42 Skarga rozpatrzona pozytywnie wraz z uzasadnieniem kierowana jest do ponownego rozpatrzenia przez wskazanego przez radę kierownika, VH@ lub H@ nie powiązanego w żaden sposób ze sprawą. - jest to również przywrócenie części treści sprzed aktualizacji 8.IV
Ten post był ostatnio modyfikowany: 20 Września 2025, 11:10 przez Evans.